Dia: diumenge 3 d'abril de 2011

Puigsacalm

Hora i lloc de trobada : a 2/4 de 8 del matí a la plaça de la Font Picant de Sant Julià de Ramis, per dirigir-nos, en cotxes particulars, fins a Joanetes. La caminada començarà a 2/4 de 9 del matí.Durada estimada de l'excursió: 5:30 hores

Cal dur: esmorzar i dinar, aigua i un bon calçat.

Nivell de dificultat: mitjana

Arribada:  18:00 hores

Organitza: Club Excursionista Sant Julià de Ramis.

Més informació al telèfon 972 171 277   o al correu acasamitjana91@gmail.com

Recorregut

Sortirem de la plaça de la Font Picant  i amb cotxes anirem fins al bonic poble de Joanetes. Des d'allà es poden fer vàries rutes per pujar al Puigsacalm però nosaltres pujarem per Santa Magdalena i agafarem el camí cap a Olletes de baixada.

L'ascensió la podem dividir amb 3 trams: primer de tot ens trobarem un camí fàcil de seguir. Llavors arribarem sota una roca, cosa que ens durà al tram més vertical de l'ascensió on, fins i tot, ens trobarem petits trams on s'haurà de grimpar amb passamans i "preses" fàcils. I finalment, arribarem a Santa Magdalena, on es pot gaudir d'un magnífic i verd paisatge; és aquí on iniciem l'últim tram de pujada que ens depara un camí amb trams de diferent desnivell, alguns més dificultosos que d'altres. Abans d'arribar al cim ens desviarem fins al Puig dels Llops, i continuarem per un camí plàcid fins arribar al Puigsacalm, on la  vista és esplèndida, divisant tot el Pirineu oriental des del Pedraforca al Canigó, el Montseny, Cabrera i tota la comarca de la Garrotxa als nostres peus.

De baixada anirem vorejant la muntanya per un camí ja més boscós.  Passarem per la capella de Nostra Senyora de les Olletes, excavada dins la roca, i amb poc temps tornarem a ser a baix.