DIA:  diumenge 22 de desembre de 2013

SORTIDA: 10 h. del matí, des de la plaça de l'Ajuntament de Sant Julià de Ramis, en cotxes particulars anirem fins al camp de futbol d'Amer.

CAL DUR:    Calçat per caminar i roba d'abric. Cal venir esmorzat de casa.

INFORMACIÓ:  Pere Pujolràs  629339250 /  ppujolra@xtec.cat

DISTÀNCIA:  2 km (pujant pel corriol)                 DESNIVELL:   420 m.

DURADA:    2 i mitja (aprox. i comptant el temps d'estada a dalt)

DIFICULTAT: Baixa-mitjana (amb pujades, de corriols amb pedres)

DINAR: Tothom que vulgui podrà quedar-se a dinar al Restaurant Sant  Marçal (a la sortida d'Amer).

Caldrà apuntar-se al correu ppujolra@xtec.cat o per telèfon al 629339250, abans del 19 de desembre.

El preu del dinar és de 23 EUR per als grans i 11 EUR per als petits. Cantarem nadales i passarem una bona estona entre companys de caminades !!

Sta Brígida

ITINERARI:  En arribar a Amer, cal seguir gairebé fins al final de la població i trencar a mà dreta, després d'un semàfor, per deixar els cotxes just al costat del camp de futbol. Allà serà el lloc de concentració del grup i el punt de partida i d'arribada, abans d'anar a dinar.

Enfilarem la carretera asfaltada, molt estreta i on caldrà vigilar molt per si ens creuem amb algun vehicle, fins arribar a Can Menció (Restaurant Masia d'Amer). Passarem just pel costat de l'edifici i just al costat de l'aparcament, començarem a pujar. Està ben indicat, amb les marques groga i blanca.

Tot pujant, de tant en tant, ens creuarem amb el camí de terra que també mena cap a l'ermita. Així fins arribar a dalt. Aproximadament s'hi pot estar uns 40-45 minuts per trobar-nos l'ermita de Santa Brígida.

A dalt, podrem estar-nos-hi una bona estona i, si tenim sort, trobarem l'ermita oberta i la podrem visitar. Instal·larem el pessebre, llegirem el tradicional poema i cantarem nadales. També podrem passejar-nos pels voltants de l'ermita, tot gaudint de l'esplèndida vista sobre Amer, la vall del riu Brugent, les muntanyes del Collsacabra i les Guilleries.

L'ermita de Sant Brígida originària datava del s. XI i depenia del monestir d'Amer.  Un terratrèmol la va destruir i l'actual correspon al s. XVII. És una edificació d'una sola nau amb absis semicircular enganxat a un altre edifici més petit de planta irregular. L'estat actual de l'ermita, arranjada a partir del 2001, és gràcies a la feina del Club Excursionista Esquelles d'Amer.

Cada primer diumenge de febrer s'hi celebra un aplec, on s'hi concentren nombroses famílies de la contrada.