Diumenge,  6 d’abril de 2014Sortida: de l’Ajuntament de Sant Julià de Ramis a  les 9 del matí en cotxes particulars.

A la Jonquera deixarem els cotxes a la plaça de l’ajuntament (aparcament al marge del riu Llobregat).

Itinerari: La Jonquera- St. Julià dels Torts-Coll del Pomer-Coll del Priorat-Ruïnes romanes Sta. Maria de Panissars-Camí de St. Jaume-La JonqueraTemps de caminada: 4-5h.

Dificultat : mitjana.

Sta. MARIA DE PANISSARS I EL FORT BELLAGARDE

Cal portar el dinar.Sortirem de la plaça de l’ajuntament, travessarem l’N-II i passarem per sobre el pont de l’autopista. Agafarem un corriol que ens durà a atravessar el riu i seguidament arribarem a un trencant que ens portarà al veïnat de St. Julià.  D’aquí continuarem fins arribar a l’església romànica de St. Julià dels Torts (444m). Tornarem enrere uns 100 m., i agafarem un corriol que ens portarà al mas d’en Roure. Seguidament una pista fins al mas de Fontcairada. A 100m, trobarem el  Coll del Pomer, on agafarem la pista que deixarem a l’esquerra al cap de 1’2 km. aproximadament, i que ens conduirà amb baixada fins al Coll del Priorat. Tot seguit agafarem un corriol que surt a la dreta i que ens portarà fins a Sta. Maria de Panissars (ruïnes romanes del trofeu de Pompeu i d’un priorat medieval). Finalment agafarem el camí de St. Jaume que ens conduirà novament a La Jonquera.